نگهداری، تعمیر و پشتیبانی

با توجه به اهمیت و نقش خدمات نگهداری، تعمیر و پشتیبانی سامانه های حفاظت الکترونیک در سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی در یک نگاه ساده متوجه می شویم که نگهداری و تعمیر دستگاه ها و تجهیزات از خود آنها مهمتر و ارزنده تر است و اعمال آن در سیستم ضروری و اجتناب ناپذیر است و حاصل آن فعالیت مداوم دستگاه ها و سرویس دهی آنها به سیستم هست.

در دنیای رقابتی امروز، علم نگهداری در مدیریت دستگاه ها و تجهیزات و عمر فعال آنها رشد کرده و به عنوان یک زیر مجموعه الزامی در مدیریت سرمایه ها  تعریف شده است به صورتیکه مدیریت سرمایه های فیزیکی و موجود باعث افزایش عمر و دوره کاربری آنها  ودر نهایت بالاترین سود و بازده ممکن می گردد.در همین راستا، وجود فاکتورهای پنج گانه زیر الزامی است، فاکتورهایی که تنها در گروی اجرای صحیح و علمی نگهداری محقق می شود.

  1. کاهش خطر و ریسک ناشی از فعالیت سیستم
  2. اجتناب از خرابی دستگاه ها و تجهیزات
  3. تامین تجهیزات پایا و ماندگار و با کیفیت
  4. محدود کردن ضرر و زیان های ناشی از فعالیت دستگاه ها
  5. بهره وری حداکثری

همچنین تحقق این فاکتورها منوط به وجود هماهنگی و همکاری نزدیکی بین قسمت های فنی، عملیات و تعمیر و نگهداری است. و این مستلزم یک رابطه فعال و متعادل مابین این 3 گروه است.

هدف اصلی از ايجاد يك سيستم صحيح تعميرات و نگهداری عبارتست از :

  • رفع نواقص و معايب جزئي قبل از نیاز به تعميرات كلی
  • جلوگيری از افزایش اثرات عيوب و نواقص و توسعه آن در کل مجموعه
  • افزایش طول عمر تجهیزات و در نتیجه صرفه جويی در خريد تجهیزات جديد
  • كاهش توقف کارائی و جلوگيري از زيانهای ناشي از وقفه دركار
  • افزایش راندمان و بازده کاری، متخصصین قسمت اپراتوری، نصب و تعميرات
  • كاهش تعميرات كلی و تكراری و غیر ضرور که باعث صرفه جویی در نیرو کار و سرمایه های انسانی سازمان می گردد
  • كاهش درمصرف لوازم يدكي و تقليل هزينه مربوطه
  • تشخيص نوع عملكرد تجهیزات و تعيين هزينه هاي تعميراتي مربوطه به منظور تصميم گيری در مورد تهيه و انتخاب تجهیزات جديد
  • افزايش راندمان کارائی تجهیزات و کاهش هزینه ها

بدین منظور نیاز است سامانه های حفاظت الکترونیک در طول سال توسط کارشناسان و متخصصین مجرب مورد بازدید، بازرسی و کنترل دوره ای گردند تا از صحت سلامت و عملکرد آن ها اطمینان خاطر حاصل و چنانچه در روند عملکرد آن ایراد و نواقصی رویت شود در کوتاهنرین زمان ممکن برطرف گردد.

شرکت ایده پرداز توسعه ویرا با  توجه به انجام خدمات تعمیر، نگهداری و پشتیبانی در پروژه های متعدد و متنوع و همچنین کسب رضایت کارفرمایان خود در طی سالیان گذشته و بهره گیری از تجارب ارزشمند در این حوزه آماده همکاری و ارائه خدمات می باشد.

اساس خدمات نگهداری و تعمیرات:
  1. بررسی وضعيت اوليه و شرایط محیطی و کاری تجهیزات
  2. نحوه و کیفیت اجرای عمليات پشتیبانی و تعمیرات
  3. بررسی كامل در مورد نظرات كارخانه سازنده تجهیزات